social media
fot. pexels.com

W dobie dzisiejszej technologii, nie tylko zwraca się uwagę na bilbordy z reklamami danych marek, ale przede wszystkim na jej wizerunek w sieci. Czy nie zdarzyło Ci się choć raz, że zanim dokonasz zakupu konkretnego produktu marki, upewniłeś się, jakie ma recenzje w Internecie? A także jakie komentarze zostawiają inni użytkownicy? Pewnie nie raz.

Nikogo nie dziwi fakt, że upewniamy się przed docelowymi zakupami, czy wybrany produkt, jest wart swej ceny. Idealnym miejscem na sprawdzenie opinii jest nie tylko Google, ale w głównej mierze Facebook, czy Instagram. Bowiem bardzo dużo użytkowników, zostawia komentarze i swoje uwagi dotyczące nie tyle samego produktu, ale także całego procesu zamówienia.

Dzięki takim informacjom, my jako przyszli klienci, mamy już zarys tego, co może nas spotkać podczas dokonania zakupów, jak i przy samym użytkowaniu produktu.

Social media jako wizerunek marki

Na portalach społecznościowych, możemy zobaczyć wiele zdjęć produktów, prosto od producenta. Jednak należy brać pod uwagę, że zdjęcia te wykonano aparatem najwyższej jakości, w studiu bezcieniowym. Dodatkowo zdjęcia te zostały poddane mocnej obróbce graficznej. Nic więc w tym dziwnego, że zdjęcia, które możemy zobaczyć na Facebooku firmowym sklepu internetowego, są czasami mocno odbiegające od realnego produktu.

Dlaczego tak się dzieje

Odpowiedź jest prosta. Każdy producent, chce pokazać swój produkt z najlepszej strony. Ma on być kojarzony z elegancją i dokładnością. W taki sposób zostają przedstawione produkty swoim potencjalnym klientom, aby nikt nie mógł oderwać od nich oczu. Skutkuje to tym, że prędko udajemy się do sklepu i kupujemy dany produkt. I tutaj możemy śmiało powiedzieć, że kampania reklamowa odniosła sukces.

Jak nie dać się nabić w butelkę

Aby dokonać dobrego zakupu i nie żałować zainwestowanych pieniędzy, dobrze jest zrobić mały research. W tym celu należy przeczytać komentarze i opinie pod danymi produktami, które nas interesują. Wiadomo, że nie wszystkie komentarza muszą być prawdziwe. Bowiem konkurencja nigdy nie śpi i może posunąć się nawet do wystawiania negatywnych komentarzy.

Jak odczytać opinie klientów

Warto na wszystkie opinie spojrzeć trochę przymkniętym okiem. Nie musimy przeczytać setek opinii, aby podzielić i obliczyć średnią ocen. Ale warto przeczytać te, w których ktoś zgłasza jakiś konkretny problem z produktem i zobaczyć, jaka jest reakcja firmy. Jeśli zauważymy, że klient nie został zignorowany, to takiej firmie warto zaufać.

Nie ma przecież na świecie osób, ani rzeczy idealnych. Zawsze może zdarzyć się błąd fabryczny, na który firma nie ma większego wpływu. Jednak jeśli podchodzą do klienta profesjonalnie i dbają o jego zadowolenie, wtedy na pewno rozwiążą każdy problem polubownie.

Social media to źródło wiedzy nie tylko w sferze prywatnej, ale i firmowej. Możemy z nich korzystać mądrze i czerpać dużo wiedzy. Jednak zdarza się i tak, że social media mają swoje ciemne strony. Zastanawiasz się jakie? O tym już niebawem.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here