tik tok
fot. pexels.com

O TikToku słyszał już niemal każdy. Może nie wszyscy z nas aktywnie korzystają z aplikacji, ale jednak spora część osób, jak i marek wykorzystuje mądrze TikToka w marketingu.

Czym właściwie jest TikTok? Do czego służy aplikacja TikTok? I przede wszystkim, jak korzystać z TikTok-a? O tym już dziś.

Czym jest TikTok

TikTok to aplikacja dedykowana do młodych internautów. Polega na nagrywaniu krótkich filmików z podkładem muzycznym.

Pliki z TikTok można udostępnić na portalach społecznościowych takich jak Instagram lub Facebooku. Największą popularnością cieszą się hity muzyczne, do których ruszamy ustami lub tańczymy.

Jakie pomysły mają użytkownicy

Wyobraźnia użytkowników TikTok nie zna granic. Nic w tym dziwnego, że spotkamy w sieci również teledyski nawiązujące do codziennych czynności. Często są to różnego rodzaju zabawy, gotowanie czy sprzątanie.

Popularność

TikTok cieszy się niezwykłą popularnością. Zasięg aplikacji szacuje się na 600 mln zarejestrowanych użytkowników. Aplikacja TikTok powstała w Azji i tam osiągnęła swoją rekordową popularność. W Europie i w Stanach Zjednoczonych rozprzestrzeniła się zaraz po zastąpieniu nią popularnej aplikacji Musically.ly w sierpniu 2018 roku.

TikTok – na czym polega aplikacja

TikTok polega na wstawianiu zabawnych filmików i interakcji z innymi użytkownikami. W aplikacji mamy do dyspozycji filtry, śmieszne efekty, a także nakładki poprawiające jakość obrazu. Dodatkowo dostajemy dostęp do ogromnej bazy utworów. Na liście utworów znajdziemy najnowsze hity radiowe, ale także stare klasyki, które wszyscy znają. TikTok działa podobnie jak Instagram. Łączą ich hashtagi, dzięki którym możemy łatwiej i szybciej trafić do potencjalnych odbiorców, którzy będą zaciekawieni naszymi treściami.

Następca YouTube’a

Z aplikacji TikTok korzystają nie tylko prywatni ludzie, ale również gwiazdy show biznesu, czy znane marki. Maożemy tam znaleźć np. Justina Biebera, a także Ewelinę Lisowską. Chcesz się przekonać, czy na TikToku nie ma Twojej ulubionej gwiazdy? Sprawdź i się przekonaj.

Najpopularniejszy profil

Najpopularniejszy profil w Polsce prowadzi Kinga Sawczuk, a jej występy przed kamerą smartfona obserwuje ponad 4 mln internautów. Nie trzeba dodawać, że podobnie jak Instagram, tak Tik Tok służy reklamie i influencerzy mogą sporo zarobić na prezentowaniu ulubionych produktów i marek konkretnych firm. Codziennie na całym świecie do grona Tik Tok dołącza kilkadziesiąt milionów nowych osób. Oznacza to, że Facebook, Snapchat, Instagram i Whatsapp nie wystarczają młodemu pokoleniu. Popularne aplikacje w porównaniu z TikTokiem odchodzą powoli do historii.

Tik Tok – wymagania sprzętowe

Aby móc korzystać z aplikacji TikTok, wystarczy pobrać go na smartfona i się zarejestrować. Niezbędne jest podanie numeru telefonu/ adresu email. Dostajemy też możliwość korzystania z konta na Facebooku, Google czy Twittera. Użytkownicy Tik Tok podają datą urodzenia i ustalają hasło.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here