Xiaomi
fot. pexels.com

Chyba nikogo nie zdziwi, że w ostatnich latach, najczęściej klienci sięgają w sklepach po smartfony od firmy Xiaomi. Wśród swoich znajomych każdy z nas ma kogoś, kto albo posiada smartfon Xiaomi, lub chociażby opaskę smart band od Xiaomi. Skąd wzięła się popularność tejże marki i czy Xiaomi spodziewało się tego, że zostanie liderem wśród wszystkich marek smartfonów?

Xiaomi króluje na każdej półce sklepów m.in. Media Markt, czy Media Expert. Rocznie firma ta, podbija kolejne serca swoich klientów, tym samym zyskując ich zaufanie. Jednocześnie oferując im kolejne swoje produkty. Nie tylko smartfony, czy opaski na rękę smart band, ale także czajniki elektryczne, czy szczoteczki soniczne Xiaomi.

Xiaomi – kilka słów o marce

Klienci chętnie kupują ich produkty, dzięki czemu marka Xiaomi rośnie w siłę i zyskuje rzeszę wiernych fanów. Ale czy wiemy o niej wystarczająco wiele? Marka Xiaomi swój początek miała w roku 2010, gdy na rynku pokazała się z oprogramowaniem MIUI, które bazowało wtedy na Androidzie. Założycielem marki jest Lei Jun, który równocześnie jest prezesem firmy. Dlatego cały sukces marki Xiaomi leży po jego stronie. Tutaj pojawia się pytanie, skąd Lei Jun wpadł na pomysł, aby stworzyć smartfony Xiaomi. Odpowiedź choć prosta, może wielu z nas zaskoczyć. Lei Jun podobno rozkładał na czynniki pierwsze, wszystkie telefony od konkurencyjnych producentów. Dzięki temu miał okazję przekonania się na własne oczy, w jaki sposób inne telefony są zbudowane i z jakich elementów złożone. Czy jest to zwykła plotka, czy fakt? Nie ma to większego znaczenia. Bowiem smartfony marki Xiaomi cieszą się bardzo dobrymi opiniami wśród klientów, a ponadto są to w większości stali klienci, którzy sięgają co raz częściej po nowe produkty Xiaomi.

Bogata oferta produktów

Nie można pominąć tego, jak ogromną i różnorodną ofertę posiada marka Xiaomi. To nie tylko smartfony Xiaomi. Obok nich marka wypuściła na rynek dużo więcej produktów. Są to m.in. odkurzacz bezprzewodowy, Router Wi-Fi Mi, wentylator Mi Smart, grzejnik elektryczny, żarówka, czujnik światła, ultradźwiękowy nawilżacz powietrza, karta pamięci, czy suszarka do włosów. A to jeszcze nie wszystkie ich produkty. Marka Xiaomi wszystkich zaskoczyła tak szeroką ofertą, w której każdy znajdzie coś dla siebie. Warto także wspomnieć, że ceny równie pozytywnie nas zaskoczą, jak i bogaty wybór sprzętów potrzebnych do domu. Dodatkowo cały asortyment marki ubrany został w bardzo ciekawy design, co tym bardziej cieszy oko klientów i jeszcze bardziej ich przekonuje do zakupu produktów marki Xiaomi.

Apple – inspiracja dla Xiaomi

Pierwsze smartfony marki Xiaomi, powstały dzięki Mi1. Nie da się jednak pominąć faktu, iż na pierwszej pokazowej konferencji, zarzucono założycielowi marki, że jest to kopia innych smartfonów, które już są na rynku od kilku lat. Jednym z powodów takich zarzutów, jest duże podobieństwo smartfonów Xiaomi, do tych, które pochodzą z firmy Apple. Warto jednak wspomnieć, że sam Lei Jun przyznał się, iż podczas swojej pracy inspirował się marką Apple.

Konkurencyjne ceny – wielki sukces prezesa

Z roku na rok marka Xiaomi przybierała na sile, a tym samym zbierała setki tysięcy pozytywnych opinii na temat smartfonów Xiaomi. Nie tylko wyjątkowy design, czy też specyfikacje telefonów tutaj przebiły konkurencję. Głównym czynnikiem, który wpłynął na ogromny sukces Xiaomi, była konkurencyjna cena, która sprawiła, że produkty przyciągnęły miliony klientów. Tak wielkiego sukcesu nie mógł spodziewać się nawet sam założyciel marki Xiaomi. Na tle konkurencji wypadł najlepiej, więc mógł pochwalić się niesamowitymi wynikami sprzedaży. Pierwszy telefon Mi1 podbił rynek do tego stopnia, że klienci zaczęli domagać się kolejnych, innych modeli.

Marka Xiaomi – czy ją znasz

Dzisiaj już chyba nie ma na świecie nikogo, kto nie słyszałby o marce Xiaomi. Rozwinęła ona skrzydła tak mocno, że stała się przykładem dla wielu innych firm, nawet tych, które nie są związane z elektroniką. Bowiem firma Xiaomi zachwyca nie tylko swoimi produktami, ale również działaniami marketingowymi. Z roku na rok jej popularność tylko rośnie, a wiedza klientów na temat Xiaomi tylko się zwiększa. Co za tym idzie, dobre opinie pojawiają się coraz częściej na stronach internetowych, portalach społecznościowych, czy forach tematycznych.

Prezes Xiaomi Lei Jun udowodnił, że produkując telefony i równocześnie oszczędzając koszty na innych płaszczyznach biznesu, można stworzyć interesujący produkt, który stanie się ciężkim orzechem do zgryzienia dla konkurencji.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here