konferencja
fot. pexels.com

Ukończyłaś wymagane szkolenia, pracujesz od kilku lat w zawodzie, ale nadal nie jesteś postrzegana jako wybitna specjalistka? Chcesz, aby Twoi klienci Cię podziwiali za twój rozwój i wiedzę, ale nie masz pojęcia jak to zrobić mając niski nakład pieniężny?

Jak zostać specjalistą w swoim fachu, mając niski budżet do zainwestowania w siebie?

Konferencje tematyczne

Czy brałaś udział choć raz w konferencjach tematycznych, organizowanych na terenie całej Polski, przynajmniej kilkanaście razy w ciągu roku? Nie są to drogie eventy, bo czasami koszt nie przekracza kwoty 100 zł. Oczywiście są i takie, za które zapłacić trzeba nawet 500 zł, czy 1000 zł za dzień. Ale wszystko jest kwestią zawodu jaki wykonujemy. Szukając konferencji znacznie wcześniej (nawet rok do przodu) będziesz miała wystarczająco dużo czasu, by móc zorganizować sobie nie tylko czas, ale i pieniądze.

Większość takich konferencji odbywa się w weekendy, ponieważ są one dedykowane dla pracowników. A jak wiadomo weekendy w większości mamy wolne, dlatego nic nie stoi na przeszkodzie, aby móc rozwinąć swoje skrzydła i dowiedzieć się czegoś więcej o naszej pracy od wybitnych specjalistów.

Jak przygotować się na konferencję?

W takich dniach, zawsze mamy możliwość rozmowy ze specjalistą w danej dziedzinie. Choć często ze stresu nie możemy wydusić z siebie ani jednego słowa, dlatego dobrze jeśli przygotujesz je w domu. Zastanów się kilka dni wcześniej, jakie masz wątpliwości, wahania lub problemy i zapisz to wszystko na kartce. Gdy będziesz już na miejscu i znajdzie się momenty, by móc porozmawiać z danym ekspertem, o niczym nie zapomnisz, bo będziesz mieć przy sobie kartkę z pytaniami.

YouTube i publikacje od specjalistów

Portalu YouTube chyba nikomu nie trzeba przedstawiać. Ale być może nie każdy wie, że na YouTube nie znajdziemy tylko muzyki, czy śmiesznych filmików. To także platforma edukacyjna. Możemy znaleźć na niej mnóstwo interesujących nas wypowiedzi znanych osób, a także specjalistów z naszej branży. Uczmy się na doświadczeniu także innych osób. Wyciągajmy wnioski z ich błędów, aby na przyszłość uniknąć ich u siebie.

Portal społecznościowy to Twoja wizytówka

Z każdego z eventów, na którym gościłaś publikuj zdjęcia, a także krótkie komentarze, czego się nauczyłaś i co nowego poznałaś. Twoje social media na pewno odżyją i zyskają na popularności. Warto także publikować recenzje z wydarzenia na swoim blogu. W ten sposób dasz się poznać, jako osoba ambitna, która stale się rozwija. Na pewno wśród Twoich klientów, nie pozostanie to bez pozytywnego komentarza.

Wyższe ceny

Pamiętaj, że inwestując w siebie zawodowo, oferujesz swoim klientom, usługi na wyższym poziomie. Twój profesjonalizm z każdym kursem, czy konferencją podnosi się ku górze, a skoro klienci na tym zyskują więcej, Ty także powinieneś. Przecież inwestycja w kursy i wyjazdy tematyczne, również nie jest niska, dlatego adekwatnie podnoś ceny swoich usług wraz z każdym swoim rozwojem zawodowym. Klienci na pewno to zrozumieją, pod warunkiem, że udowodnisz im, że cena jest adekwatna do wykonanej usługi.

Jeśli do samorozwoju nie przekonuje Cię opcja bycia lepszym profesjonalistą, to może kwestie zarobkowe Cię przekonają. Eksperci zarabiają znacznie więcej, niż osoby na stanowisku juniora w firmie korporacyjnej.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here