biznes stacjonarny
fot. pexels.com

Utrzymanie lokalu gastronomicznego nie jest prostą sprawą, tym bardziej teraz, gdy wszystkie restauracje zostały zamknięte. Właściciele zostali poddani ciężkiej próbie, ponieważ nie mogą zaprosić swoich gości na jedzenie do lokalu. A jedyną możliwą opcją zarobku, jest sprzedaż jedzenia na wynos.

Niestety nie wszystkie restauracje, czy lokale gastronomiczne są na to przygotowane. Nic bowiem dziwnego. Większość restauracji prowadziło taką politykę firmy, że ich oferta posiłków nadawała się tylko do spożywania w lokalu. To właśnie było tą idealną wisienką na torcie, która sprawiała, że restauracje dziennie gościły kilkadziesiąt gości. A w weekendy liczba ta znacznie rosła.

Jak zatem prowadzić biznes gastronomiczny w czasie pandemii

Nie są to lekkie czasy, jeśli chodzi o jakikolwiek biznes. Jednak branża gastronomiczna dość mocno ucierpiała podczas ostatniego roku. Próbując utrzymać się na rynku, niemal wszystkie restauracje, zdecydowały się na ofertę posiłków na wynos. Choć jest to ciężkie wyzwanie oferując np. elegancko podane obiady w lokalu w rynku miasta, a teraz przenieść to do jednorazowego pudełka i dowieźć do domu klienta.

Oferując swoim klientom posiłki na wynos, musimy przede wszystkim zadbać o dobrą reklamę i marketing. Klienci obecnie nie mają możliwości odwiedzenia restauracji i spojrzenia w menu. Dlatego efektywna reklama, to połowa drogi do sukcesu.

Reklama dźwignią handlu

Jeśli zależy Ci, aby Twój biznes gastronomiczny rósł w siłę, warto postawić przede wszystkim na dobrą reklamę. Żyjemy w takich czasach, kiedy to my – przedsiębiorcy musimy trafić do klienta, a nie klient do nas. Dlatego logo, czy wizerunek Twojej marki, powinien rzucić się w oczy klientom, niemal kilka razy dziennie. W ten sposób, masz szansę, że zostaniesz zapamiętany na dłużej, a klient prędzej czy później przyjdzie do restauracji zamówić posiłek.

Portale społecznościowe to żyła złota

Niektórzy z nas nie zdają sobie sprawy z tego, jak wielki potencjał mają w sobie portale społecznościowe. To one tak naprawdę skupiają w jednym miejscu prywatnych użytkowników, jak i wiele firm i marek. Dzięki temu firmy, mają znacznie większą szansę na to, by trafić do potencjalnych klientów.

Jak ogłaszać się na portalu społecznościowym, mając restaurację

Zastanawiasz się, w jaki sposób poprowadzić swoją kampanię reklamową na Instagramie, czy Facebooku? Choć sprawa wydaje się banalnie prosta, to jednak wymaga od nas pewnych działań. Jeśli zależy Ci, aby trafić do grupy docelowej swoich klientów, musisz wprowadzić systematyczność swoich działań na portalu społecznościowym. W ten sposób zyskasz zaufanie wśród swoich odbiorców, a także algorytm portalu zacznie wyświetlać Twoje posty znacznie wyżej w wyszukiwarce.

Jeśli planujesz zorganizować promocję dla swoich klientów, warto w tym celu ustawić post sponsorowany. Dzięki temu trafi od do znacznie większej społeczności, a ponadto wyświetlać się będzie wyżej w wyszukiwarce. W taki sposób zapadniesz w pamięć swoim klientom, którzy chętniej skorzystają z wykonania zamówienia właśnie u Ciebie.

Dzięki regularnym działaniom na portalach społecznościowych, Twoja restauracja wzbogaci się o nowych klientów, którzy z zadowolenia na pewno pozostawią pozytywne komentarze. A wiadomo, że biznes to maszyna pociągowa, to po pozytywnych ocenach, posypią się nowe zamówienia w Twojej restauracji.

Systematyczność

Prowadząc portal społecznościowy lokalu gastronomicznego, musimy pamiętać o naszej systematyczności i sumienności. W ten sposób restauracja ma szanse na zyskanie większej popularności.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here