portfolio
fot. pexels.com

Na każdej rozmowie kwalifikacyjnej ktoś pyta Cię o portfolio? Podobnie jest w przypadku pracy freelancera, gdy potencjalny klient pyta, czy możesz przedstawić mu swoje portfolio? Ty jednak nie masz pojęcia o co chodzi? Nigdy do tej pory nie miałeś z tym styczności i nawet nie wiesz jak się do tego zabrać?

Sprawdź po co Ci portfolio i jak może ułatwić Ci znalezienie pracy?

Portfolio to nic innego, jak Twoja wizytówka najlepszych prac i zrobionych projektów. To miejsce, w którym możemy pochwalić się każdą najlepszą pracą. Zastanawiasz się po co je robimy? Właśnie po to, by móc pokazać swoim klientom, jak świetnym profesjonalistą jesteś, a także jak innowacyjne projekty wykonujesz.

Jaką formę może mieć portfolio

Kiedyś portfolio, kojarzyło nam się z albumem lub zeszytem najlepszych zdjęć swoich prac. Można je było spotkać np. u fryzjerki lub stylistki paznokci. Wtedy w poczekalniach, klientki mogły przejrzeć zdjęcia wykonanych stylizacji i zainspirować się. Dzięki czemu dużo łatwiejszy okazywał się wybór. Jednak z czasem portfolio również się rozwinęło. Technologia poszła bardzo do przodu, więc i nic dziwnego, że rodzaj przedstawienia swoich prac również ulegał zmianie. Obecnie najbardziej pożądane formy przedstawiania swoich prac, jest strona internetowa. W ten sposób, aby zobaczyć prace np. fryzjerki z Warszawy, wystarczy wejść na stronę www i przejrzeć zdjęcia.

Portfolio to także oferta

W dużej mierze, portfolio stało się także rodzajem oferty usług i produktów. Dzięki temu potencjalny klient na stronie portfolio, może również znaleźć dokładnie opisaną ofertę usług, wraz z wykazem cen. Jest to spore ułatwienie nie tylko dla klientów, ale również dla wykonawcy. W latach 90, gdy w modzie były jeszcze klasyczne albumy ze zdjęciami, często ulegały one zniszczeniu lub zwyczajnie należało je aktualizować i wymieniać na nowsze. W przypadku stron internetowych, również musimy zadbać o szatę graficzną, aby mieściła się ona w obecnych trendach. Jednak tym zajmuje się również projektant graficzny, współpracując z programistą. To ich zadaniem jest, jak najlepsze przedstawienie Twojej oferty, jak i Ciebie.

Kto powinien posiadać portfolio

Prawda jest taka, że portfolio powinny mieć osoby, które czują taką potrzebę i mają problem ze znalezieniem pracy bez tego. Jest wiele profesjonalistów, którzy nigdy nie mieli swojego portfolio, a do dziś nie mogą się opędzić od klientów i z każdym rokiem zyskują większą popularność. Jednak trzeba przyznać, że portfolio może okazać się przydatne w zawodzie programisty, projektanta graficznego, copywritera, tatuażysty, projektanta wnętrz, fryzjerki, kosmetyczki, a nawet dźwiękowca.

W jaki sposób prowadzić portfolio

W dużej mierze, sposób prowadzenia portfolio, zależny jest od wykonywanego przez nas zawodu. Dla stylistki paznokci, ważne będą zdjęcia swoich prac, dla copywritera na pewno kluczową rolę będą odgrywać napisane fragmenty tekstów, czy hasła reklamowe. Ale w przypadku programisty, będzie to spis stron internetowych, które zakodował samodzielnie. Dzięki temu klienci będą mogli sprawdzić, jak działa podana w portfolio, strona.

Jak możesz zauważyć, nie ma jednego sprawdzonego przepisu na stworzenie idealnego portfolio. Na efekt końcowy składa się wiele czynników. A to wszystko również jest zależne od wielu indywidualnych aspektów. Więc jeśli chcesz stworzyć swoje perfekcyjne portfolio, obserwuj nas na bieżąco, a już niebawem znajdziesz kilka wskazówek

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here