asystentka
fot. pexels.com

Twoje koleżanki wielokrotnie chwalą, że praca konsultantki ds. sprzedaży to przyjemna i spokojna praca. Nie tylko ich satysfakcjonuje, ale również czują się dzięki niej spełnione i zadowolone. Warto również wspomnieć, że pensja również jest zadowalająca.

Kim tak naprawdę jest asystentka ds. sprzedaży? I gdzie może ona znaleźć pracę?

Asystentka sprzedaży

Asystentka ds. sprzedaży może pracować w sklepie odzieżowym, butikach ślubnych, drogeriach kosmetycznych, czy perfumeriach. Jej głównym zadaniem jest obsługa klienta i pomoc w dokonaniu wyboru podczas zakupów. Być może wielokrotnie spotkałeś asystentkę w sklepie, np. w Rossmannie czy w sklepie Sephora.

Jest to stanowisko najczęściej oblegane przez kobiety, które w jednakowych strojach mają za zadanie podchodzić do klientów danego sklepu i oferować swoją pomoc podczas zakupów. Służą one radą, pomocą i wskazówkami w temacie różnych produktów.

Praca nie taka łatwa, jak mogłoby się wydawać

Praca asystentki, choć na pierwszy rzut oka wydaje się banalnie prosta, to jednak na dłuższą metę, bywa nie tylko trudna, ale i stresująca. Pracując na tym stanowisku, mamy do czynienia na co dzień z wieloma rożnymi osobami. Nie przeczy to jednak temu, że nie musimy być miłe i życzliwe. Do każdego klienta musimy podejść profesjonalnie, ale także z uśmiechem i sympatią.

Jak wiadomo, każdy może mieć gorszy dzień i objawia się to często irytacją lub złością, która niestety najczęściej przerzucana jest na osoby trzecie. Bywają przypadki, że klienci są dla pracowników czasami niemili, niegrzeczni lub irytujący. Zadaniem pracownika (w tym przypadku asystentki ds. sprzedaży) jest poprawienie nastroju w pracy i odpowiednie wykonywanie swoich obowiązków. Nawet jeśli klient jest wymagający i nie potrafi się zdecydować na żaden produkt i ciągle gardzi naszymi propozycjami, musimy stanąć na wysokości zadania i sprostać oczekiwaniom.

Zadowolony klient, to zadowolony szef

Pamiętaj, że gdy z Twojego powodu, klient zrobi satysfakcjonujące go zakupy, na pewno taka informacja trafi do Twojego szefa lub na publiczną tablicę opinii. Każdy zadowolony klient, to Twoje pozytywne punkty, które mogą doprowadzić Cię do awansu. Dlatego postaraj się tak prowadzić rozmowę z klientem, aby przekonać go do zakupu. Jednak nie wciskaj mu produktów na siłę do koszyka, ale próbuj uświadomić mu, że niektóre z proponowanych produktów, są dla niego niezbędne.

Umiejętności i wiedza asystentki

Asystentka ds. sprzedaży w pierwszej kolejności powinna posiadać niezbędną wiedzę dotyczącą produktów i oferty sprzedażowej w sklepie, w którym pracuje. Tylko dzięki temu, będzie mogła odpowiednio doradzić swoim klientom. Ważna jest także znajomość pełnej oferty sprzedażowej, łącznie z ofertami promocji, jak i wyprzedaży. Przecież z doświadczenia wiemy, że klienci często pytają o szczegóły danego produktu. Nie tylko oceniają jakość, ale także i trwałość i popularność. Dlatego takie informacje są istotne dla każdego asystenta w sprzedaży.

Jednak nie możemy pominąć również podstawowych technik sprzedażowych. Asystentka w sklepie kosmetycznym, czy odzieżowym musi posiadać umiejętność rozmowy i negocjacji z klientem. W taki sposób będzie w stanie przekonać klienta do zakupu danego produktu, czy usługi. Ale również i zdobędzie się na odwagę odeprzeć w kulturalny sposób, ataki klientów – a i takie sytuacje się zdarzają.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here