portfolio
fot. pexels.com

Portfolio to nic innego, jak Twoja wizytówka i miejsce, w którym możesz się pochwalić swoimi pracami. Teraz pora, byś poznał co jest ważne w Twoim portfolio i na co trzeba zwrócić szczególną uwagę. Bo portfolio to nie tylko Twoje prace, ale to przede wszystkim osobista i firmowa reklama.

Portfolio musi zostać dobrze zaprojektowane i przemyślane, zanim opublikujesz je w sieci. Jak dobrze wiesz, to co raz pójdzie w Internet, nigdy już nie zniknie. Zawsze zostanie choć najmniejszy indeks dowodu. Dlatego kluczową sprawą jest, aby portfolio zostało skrupulatnie stworzone, a także ocenione przez fachową pomoc.

W stworzeniu idealnego portfolio pomoże Ci projektant graficzny, a także programista, który zakoduje Twoją stronę internetową. Jeśli jednak nie jesteś przekonany co do swojego portfolio na stronie internetowej, możesz również stworzyć je na portalu społecznościowym w social media.

Portfolio, a Twoje prace

Posiadasz portfolio w formacie strony internetowej. Publikujesz na niej swoje zdjęcia prac średnio raz w tygodniu. Jako stylistka paznokci robisz około 6 różnych stylizacji w ciągu dnia. Co daje nam tygodniowo minimum 30 zdjęć profesjonalnej pracy. Czy publikujesz je wszystkie? Pewnie tak. Bo przecież portfolio do tego służy – aby podzielić się ze światem swoimi pracami.

Minimalizm

W tworzeniu portfolio ważny jest przede wszystkim minimalizm. Publikując wszystkie zdjęcia po kolei nie świadczy o Twojej wyjątkowości. Z pośród wszystkich prac wybierz te najlepsze. Mają to być zdjęcia prac, które są wyjątkowe i najbardziej działające na oko potencjalnego klienta. Bierz pod uwagę, że nie wszyscy mają czas przeglądać dziesiątki zdjęć na stronie internetowej. Musisz przykuć jego uwagę kilkoma najlepszymi zdjęciami na stronie głównej. Kilka dodatkowych prac możesz śmiało opublikować na podstronie.

Informacje o Tobie

Na Twoim portfolio, niezbędne są podstawowe informacje o Tobie. Nikt nie pyta o Twoje życie prywatne. Tutaj istotne są fakty z życia zawodowego. Przedstaw się w kilku słowach, powiedz czym się zajmujesz, jakie są Twoje umiejętności, a także w czym się specjalizujesz. Warto takie informacje umieścić na stronie głównej. Zastanawiasz się dlaczego? Ponieważ to tam kieruje się w pierwszej kolejności Twój potencjalny klient i warto, aby poznał Cię trochę bliżej zanim zacznie oglądać Twoje prace.

Popularne marki

Jeśli pracujesz lub współpracowałeś ze znanymi firmami, warto o tym także wspomnieć. Najczęściej osoby przedstawiają poniżej strony, pasek ze znanymi logotypami lub wizerunkami logo najsłynniejszych marek. Dzięki temu już na samym początku, klienci dowiadują się, że zaufało Ci naprawdę sporo osób i firm. Ponadto jeśli pracowałeś z kimś ważnym w świecie biznesu, z dużą łatwością nawiążesz współpracę z mniejszymi markami.

Spróbuj wzbudzić zaufanie

Nie wciskaj ludziom niczego na siłę. Nie proponuj w swoim portfolio rabatów, czy ofert specjalnych. To ma być Twoja wizytówka z określonymi ofertami usług, ale bez zbędnych promocji. Klienci, którzy odwiedzili Twoja stronę, być może trafili na nią z przypadku, a może szukali kontaktu z Tobą. Nie jest to konieczne, by wraz z Twoimi usługami wypisywać ceny i promocje.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here