Zastanawiasz się, czy można spełniać się w swojej pracy, gdy mamy już 15 lat stażu w jednym miejscu? Pracujesz z tymi samymi ludźmi od dawna i czujesz, że dopada Cię rutyna? Nie cieszysz się z małych rzeczy? Sprawdź, jak możesz to zmienić i zacząć spełniać się w swoim zawodzie.
Jadąc tramwajem, widujesz codziennie tych samych ludzi, którzy podróżują ze smutną miną do miejsca pracy. Twoi znajomi żyją od weekendu do weekendu, bo o dniach, kiedy są w pracy, próbują zapomnieć. Na dłuższą metę, takie życie bywa wyczerpujące. Dlatego najlepiej na samym początku, pokierować swoją karierę zawodową na inne tory, byś każdego dnia mógł cieszyć się pracą.
Zaangażowanie
Twoja praca nie będzie miała głębszego sensu, jeśli Ty sam w tym nie znajdziesz sensu. Musisz wiedzieć sam, dlaczego pracujesz w tej branży i skąd pomysł, że to właśnie ta firma jest dla Ciebie odpowiednia. Jeśli już znajdziesz odpowiedzi na zadanie przez siebie pytania, wtedy możesz podjąć próbę odbudowania swojego zaangażowania.
Nic dziwnego, że z czasem opadają nasze chęci do pracy, czy do danego stanowiska. Człowiek po pewnym czasie zaczyna się nudzić i szuka nowych wrażeń, które wprowadzą trochę radości i zadowolenia w nasze życie. Jak to zrobić w kwestii pracy?
Nowe wyzwania
Jak wiemy, nic tak nie pobudza do życia i walki, jak nowe wyzwania. Dlaczego w styczniu są od lat tak modne noworoczne postanowienia? Bo dzięki temu, chcemy wkroczyć w nowy rok, z nową siłą i energią do działania. Tak też jest w przypadku pracy. Jeśli chcesz, aby wrócił Ci dawno zapomniany zapał do pracy, musisz wprowadzić sobie nowe cele i wyzwania.
Nikt nie mówi tutaj o poszukiwaniu lepszego miejsca pracy. Skoro masz dobrą umowę, warunki, które Ci odpowiadają, to dlaczego masz z niej rezygnować na poczet czegoś nowego i nieznanego? Wystarczy, że do Twojej obecnej pracy, dodasz trochę energii. Nie musisz niczego zmieniać, ale warto dodać nowe obowiązki i cele zawodowe.
Postanowienia w pracy
Zaplanuj sobie każdy dzień w taki sposób, by czymś się od siebie różnił. Jeśli jednego dnia dojeżdżasz tramwajem, to na drugi dzień spróbuj pojechać rowerem. A może masz znacznie bliżej do pracy i wystarczy Ci 20 minutowy spacer. Nic tak nie dodaje nam energii, jak dawka słońca i endorfin. Dlatego kiedy taki zadowolony przyjdziesz do pracy, to za biurkiem usiądziesz znacznie bardziej zmobilizowany do działania.
Analizuj efekty swojej pracy
Najgorsze co możesz zrobić to wykonywać na sztywno swoje obowiązki i bez żadnego analizowania sytuacji przechodzić do kolejnych zadań. Nie martwisz się przecież o efekty końcowe, bo i tak masz stałą pensję, którą dostajesz co miesiąc. A za słabe wyniki sprzedażowe szef Cię nie zwolni, bo masz z nim podpisaną umowę o pracę.
Ale jeśli przyjrzysz się bliżej swoim efektom pracy, być może znajdziesz jakiś błąd lub źle zaplanowaną kampanię reklamową. Nawet najlepszym się to zdarza. Dlatego na bieżąco analizuj swoje działania i staraj się je stale kontrolować i wykonywać za każdym razem lepiej. W ten sposób udowodnisz pracodawcy, że jesteś odpowiednią osobą, na odpowiednim stanowisku.
Staraj się wprowadzać do swojego życia zawodowego ciągle coś nowego. Poszerzaj grono swoich klientów, szukaj nowych potencjalnych firm, z którymi możesz rozpocząć współpracę, a także kontroluj swoje zadania. Dzięki temu, stale będziesz mieć zajęcia, które przynieść Ci może w przyszłości pozytywne efekty końcowe. A od tego to już dzieli tylko krok od awansu. Także nie zwlekaj i działaj.