praca
fot. pexels.com

Pracujesz jako freelancer i masz trochę wolnego czasu, dlatego chętnie przyjmiesz dodatkowe zlecenie? Jednak nie wiesz, gdzie szukać zleceń i na jakich stronach internetowych ogłaszać się, jako wykonawca zlecenia. Być może nie wiesz co robić, albo najzwyczajniej w świecie nie robisz tego w odpowiednim miejscu. Gdzie warto ogłaszać się jako wykonawca pracy?

W pierwszej kolejności musisz ustalić co jesteś w stanie zaoferować swoim klientom i za jakie pieniądze. Określ dokładnie zakres swoich prac i zrób mały research, jak wyglądają ceny u konkurencji. Wyceń rzetelnie swoje usługi tak, byś był usatysfakcjonowany wynagrodzeniem. Tylko dzięki temu, Twoi przyszli klienci, będą znać konkretne informacje o Twoim zakresie pracy.

Copywriter

Załóżmy, że pracujesz na stanowisku copywritera, a tworzenie treści i haseł reklamowych, przychodzi Ci tak łatwo, jak robienie naleśników kucharce z 20-letnim doświadczeniem. Dlatego przejrzyj oferty konkurencyjnych firm, zauważ co Was łączy, a czym możesz się wyróżnić w swojej pracy. Da Ci to na pewno natchnienie do stworzenia zupełnie innej, wyróżniającej się oferty na rynku. W taki sposób, możesz przyciągnąć do siebie nowych klientów, którzy być może zostaną z Tobą na stałe.

Jak wygląda cennik

Twoje ceny powinny być adekwatne co do wykonywanej usługi. Nie zaniżaj ceny rynkowej, ale także nie próbuj wygórować jej za bardzo ku górze. W taki sposób najczęściej psuje się cenę rynkową. Dlatego wyceń swoje teksty i tworzone hasła, na cenę dobrze przemyślaną.

Jak szukać zleceń

O szukaniu pracy i miejsc gdzie możemy ją znaleźć można pisać długie artykuły. Jednak są to najczęściej portale typu pracuj.pl, gumtree i OLX. Ofert pracy, jak i zleceń jednorazowych, jest od wyboru do koloru. Możemy w nich przebierać pod wieloma względami. Brane pod uwagę są stawki, ilość zleconych prac, jak i termin jej oddania.

Wyjdź do klienta

Jeśli nie znalazłeś na portalu z ogłoszeniami nic, co mogłoby Cię zainteresować, najwidoczniej musisz zmienić taktykę. Aby klient zechciał z Tobą nawiązać współpracę, sam musisz wyjść mu naprzeciw. Dlatego pozwól się poznać z jak najlepszej strony i wystaw własne ogłoszenie współpracy.

Ogłoszenie

Aby Twoje ogłoszenie wpadło do grupy potencjalnych klientów, warto publikować je w miejscu, gdzie możesz znaleźć pracodawcę. Idealnym miejscem okazać mogą się portale społecznościowe typu Facebook. W tym celu dołącz do różnych tematycznych grup związanych z Twoją pracą, a także do grup w tematyce pracy ogólnej. Nigdy nie wiesz, gdzie możesz spotkać swoich przyszłych klientów. Dlatego dopracuj każdą publikowaną ofertę. Muszą to być oferty, które jesteś w stanie wykonać. Nigdy nie koloryzuj w swojej ofercie i nie obiecuj gruszek na wierzbie, jeśli masz wątpliwość, czy będziesz w stanie sprostać oczekiwaniom.

Stała współpraca

Prowadź swoje zlecenia w taki sposób, aby móc zaoferować dalszą współpracę. Będzie miało to szansę na sukces, jeśli pierwsze zlecenie zostanie wykonane w terminie, a także z takim efektem końcowym, jakiego pragnął klient. Pamiętaj, że tylko Ty, jesteś w stanie zapanować nad swoimi projektami i nikt nie wykona za Ciebie powierzonej Ci pracy.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here